Usuwanie DPF Honda Civic 2.2 i-DTEC 150 KM

Filtr cząstek stałych DPF w Honda Civic 2.2 i-DTEC 150 KM jest w stanie narobić nam bardzo wiele problemów. Niestety, nawet przy małych przebiegach (szczególnie w samochodach używanych głównie do jazdy w mieście gdyż nie ma on warunków aby się poprawnie wypalić) filtr cząstek stałych zwany też w skrócie DPF potrafi się zapchać a gdy to nastąpi procedura wypalania jest bezcelowa ponieważ nie daje żadnego efektu. Jedyną stuprocentową metodą na pozbycie się problemów związanych z filtrem cząstek stałych jest całkowite usunięcie filtra DPF w Honda Civic 2.2 i-DTEC 150 KM. Ale bądź spokojny ponieważ usuwanie DPF Honda Civic 2.2 i-DTEC 150 KM to nasza specjalność.

Czym jest filtr cząstek stałych DPF w Honda Civic 2.2 i-DTEC 150 KM ?

Większość właścicieli nowoczesnych samochodów typu diesel skarży się na filtr cząstek stałych. I nie bezpodstawnie, ponieważ konstrukcja większości z tych filtrów jest bardzo niedopracowana, co przekłada się na ciągle problemy techniczne i uniemożliwia normalną eksploatację auta. Oprócz procesu przetwarzania szkodliwych gazów spalinowych, jak występuje to w normalnym katalizatorze, filtr cząstek stałych DPF w Honda Civic 2.2 i-DTEC 150 KM wyłapuje również mikro cząsteczki sadzy emitowane przez silnik diesla. DPF gromadzi te mikro cząsteczki sadzy, aż do osiągnięcia określonego ich poziomu. Następnie filtr DPF oczyszcza się automatycznie poprzez wypalanie ten proces możemy również nazwać regeneracją DPF. W trakcie tego procesu zostaje odpowiednio podniesiona temperatura wewnątrz filtra DPF, co powoduje wypalenie wspomnianych cząstek.

Filtr cząstek stałych został wymyślony z myślą o ochronie środowiska ale należy pamiętać że niesprawny filtr cząstek stałych może zaszkodzić środowisku o wiele bardziej niż jazda autem bez filtra!. Dlatego też jak już zdecydujesz się na usunięcie filtra DPF z Honda Civic 2.2 i-DTEC 150 KM to wiedz że podjąłeś najlepszą z możliwych decyzji.

Na czym polega usuwanie DPF Honda Civic 2.2 i-DTEC 150 KM ?

Usuwanie DPF Honda Civic 2.2 i-DTEC 150 KM to proces który możemy podzielić na dwa główne etapy:

Mechaniczne usunięcie filtra cząstek stałych DPF:
Polega na wymontowaniu filtra DPF z pojazdu, następnie obudowa filtra zostaje rozcięta a z niej zostaje wyciągnięty wkład (W niektórych markach samochodów wkład filtra jest usuwany bez konieczności rozcinania obudowy). Następnym krokiem jest zespawanie obudowy filtra i przywrócenie mu oryginalnego stanu wizualnego tak aby nie było widać że wkład został wyciągnięty, dzięki temu nie ma żadnych śladów modyfikacji w samochodzie, wszystko wygląda tak jak przed usunięciem filtra DPF Honda Civic 2.2 i-DTEC 150 KM co sprawia że nie musimy się martwić podczas jakiejkolwiek kontroli.

Elektroniczne usunięcie filtra cząstek stałych DPF:
Polega głównie na modyfikacji sterownika silnika czyli przeprogramowaniu. Jest to zarazem najlepsza i najskuteczniejsza metoda. Przeprogramowany sterownik silnika nie uruchamia procedury wypalania filtra DPF w Honda Civic 2.2 i-DTEC 150 KM. Samochód zachowuje się w taki sposób jakby fabrycznie nie było wyposażone w filtr cząstek stałych DPF. Dzięki najwyższej klasy sprzęcie na którym wykonujemy programowanie sterownika silnika każdy z naszych klientów ma 100% gwarancję że sterownik nie przywróci samoczynnie poprzednich ustawień tak więc po tak wykonanej usłudze usunięcia filtra cząstek stałych w Honda Civic 2.2 i-DTEC 150 KM problem z filtrem DPF już nigdy więcej nie powróci.

Gwarancja 3 lata na usuwanie DPF, pełne ubezpieczenie + certyfikat.

Usuwanie DPF Honda Civic 2.2 i-DTEC 150 KM Kraków

Oddaj auto w ręce PROFESJONALISTÓW!

Usuwanie DPF Honda Civic 2.2 i-DTEC 150 KM Profesjonalnie

Dodatkowo zalecamy wyłączenie, zaślepienie EGR w Honda Civic 2.2 i-DTEC 150 KM

Układ, zawór EGR w Honda Civic 2.2 i-DTEC 150 KM jest dla właściciela pojazdu przyczyną wielu kłopotów i awarii, jego niesprawność objawia się zacięciem w pozycji otwartej i jest często porównywana do nieszczelnego układu dolotowego, gdy układ EGR zaczyna sprawiać kłopoty objawia się to obfitym kopceniem samochodu i w większości wypadków ECU przechodzi w tzw awaryjny tryb pracy a w niektórych przypadkach po prostu nie możemy odpalić pojazdu bądź też silnik gaśnie tuż zaraz po odpaleniu.

W samochodach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF takich jak Honda Civic 2.2 i-DTEC 150 KM, awaria układu EGR może doprowadzić do całkowitego zapchania filtra DPF bądź też jego awarii co jest niczym innym jak przyczyną dalszych kłopotów z funkcjonowaniem naszego pojazdu. Więc sytuacja jest bardzo podobna jak z filtrem DPF, zarówno EGR i DPF w Honda Civic 2.2 i-DTEC 150 KM sprawiają nam więcej kłopotów niż pożytku.

Kody błędów związane z układem EGR:

  • EGR Bład P0401
  • EGR Bład P0402
  • EGR Bład P0403
  • EGR Bład P0404
  • EGR Bład P0405
  • EGR Bład P0406
  • EGR Bład P0407
  • EGR Bład P0408
  • EGR Bład P0409

Jeśli chodzi o kwestię naprawy, regeneracji czy czyszczenia układu EGR to szczerze nie polecamy tych czynności ponieważ układ EGR wcześniej czy później i tak będzie sprawiał problemy, najlepiej usunąć, zaślepić, wyłączyć go na stałe i spać spokojnie 🙂

Koszt usunięcia DPF / wyłączenia, zaślepienia EGR w Honda Civic 2.2 i-DTEC 150 KM

USŁUGI SERWISU
zapytaj o indywidualny rabat!
DLA KLIENTÓW INDYWIDUALNYCHDLA WARSZTATÓW / SERWISÓW
USUWANIE FILTRA DPF / FAPod 799zł
usunięcie filtra cząstek stałych DPF / FAP
od 199zł
CHIPTUNINGod 999zł
koszt zależny od modelu auta, rocznika, typu sterownika
od 249zł
WYŁĄCZANIE / ZAŚLEPIANIE EGRod 299złod 99zł
WYŁĄCZENIE LIMITERA PRĘDKOŚCIod 499złod 249zł
WYŁĄCZENIE SONDY LAMBDAod 199zł-
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWAod 49zł-
POZOSTAŁE USŁUGIdo uzgodnieniado uzgodnienia



Wyłączenie / usunięcie klap wirowych w kolektorze ssącym w Honda Civic 2.2 i-DTEC 150 KM

W dzisiejszych silnikach spalinowych kolektor to zaawansowany technicznie element odpowiedzialny za dostarczenie do silnika powietrza w odpowiedni dla tego modułu sposób, wymagania wymusiły na konstruktorach zastosowanie klap zawirowań, które sterowane poprzez elektryczny moduł napędowy ze zintegrowaną „inteligencją” pomagają w wypełnianiu cylindra za wirowanym powietrzem. Zawirowanie potrzebne jest, aby mieszanka paliwa i powietrza mogła się spalać jak najszybciej i z jak najmniejszą ilością zanieczyszczeń w dolnym zakresie obrotów.

Kody błędów związane z klapami wirowymi:

  • P1109 – Wadliwe działanie nastawnika komory wirowej
  • P1109 – Element wykonawczy przełączania długości kolektora ssącego / czujnik położenia elementu wykonawczego przełączania długości kolektora ssącego – usterka obwodu prądowego
  • P2075 – Nastawnik komory wirowej usterka obwodu prądowego
  • P2075 – Element wykonawczy klapy zasysanego powietrza – usterka obwodu prądowego

Oferujemy kompleksowe usługi związane z klapami wirowymi w kolektorze ssącym w Honda Civic 2.2 i-DTEC 150 KM

............
Więcej informacji na temat filtra DPF FAP oraz naszych usługach możecie znaleźć pod adresami: www.autoserwis.co oraz www.naprawasamochodowkrakow.pl